Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-19, 22:52 #28
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Du verkar inte ha läs tråden?
Ska jag vara ärlig lusläste jag inte tråden men jag vet inte om jag har fel i sak trots det.

Citat:
1. Du pratar om saker du inte vet nåt om, jag använder perlscript då som nu.
Programmeringsspråket var inte poängen, vad jag syftade till var att du (rätta mig gärna om jag har fel) inte inledde med att hosta upp 20k i månaden till något företag för tablåerna utan körde själv script som "scannade" webbsidor.

Citat:
2. Vad har tv4 med detta att göra? dom är inte ens inblandade, källan är Tidningarnas Telegrambyrå.
Jag tvivlar på att TT siar, de får snarare sina uppgifter från TV-kanalerna vilka rimligtvis är de som är ägare av materialet (om de nu inte helt sålt dem till TT). Om TV4 nu mot förmodan skulle svara mig och säga att jag fritt får använda den tablå de har på sin hemsida får jag rimligtvis göra så.

Citat:
3. Stämma, det tjänar inte upphovsmannen mest på.
Nej, vederbörande tjänar rimligtvis mest på att det upphovsrättsskyddade materialet försvinner. Stämmer gör man då så inte sker. Min poäng var att jag har mycket svårt att tänka mig att din idé om färgen på vissa länkar i en TV-tablå i svenska domstolar skulle uppnå verkshöjd - förvisso har väl konstigare saker skett i
det stora landet i väst.

Citat:
Efter som du verkar ha nåt emot mej så kan du skicka ett PM så vi kan reda ut det eller sluta besöka min site, ok? Skit tar jag men inte vad för skit som helst och inte av vem som helst.
Har ingenting alls emot dig. Jag kritiserade endast åsikterna i tråden och jag gjorde inga påhopp.