Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-10, 09:51 #3
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Hej Adde

Jag skulle vilja lägga till lite mer info till ovanstående svar ..

1) Tänk på att inte ligga för lågt då du kan få begränsade visningar för dina annonser, ofta är det bättre
att ligga betydligt högre än din rekommenderade summa från google så att du är säker på att få maximalt
med annonsvisningar. Det här kräver förståss att du får hålla lite koll på dina annonser beroende på
vilket mål du har med annonsen. Annars Ja, du kan en övre gräns per månad för dina kostnader.

2) För mig har det fungerat mycket bra med adwords både med nischade projekt samt mer
generella projekt, så bra att det idag inbringar 5 siffriga dollar belopp varje månad men det har tagit lång tid
och massor av "trial and error" för att nå dessa resultat men när du en gång har kommit på hur du kan dra in ett par
sälj per dag från en kampanj så är det "bara" att utveckla det till fler projekt.. Jag rekommenderar dock att du köper
någon form av info om hur du bäst optimerar dina annonser och projekt för bästa resultat. Kolla in tex
"The Definitive Guide to Google AdWords" av Perry Marshall till att börja med..

3) Det som styr hur högt du kommer är inte bara hur mycket du betalar per klick som zstream skrev utan även ditt faktiska
klickfrekvens och även själva annonstexten. Tänk också på att det inte alltid är bäst att ligga högst upp (pga av många nyfikna och
ej köpkraftiga besökare), vi når oftast bästa resultatet på platserna 3-6.

4) Du binder inte upp dig för tex en månad utan du kan avbryta din annonsering när du vill..

Adde, hoppas att du har fått lite mer kött på bena.

Lycka Till

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat