Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-09, 13:10 #22
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Det ger ett gott intryck för mig om jag kan hitta mycket hjälp på hemsidan och inte behöver förlita mig på att ta kontakt med en kundtjänst för att få svar på enkla frågor.
Jag kan förvisso förstå att det är lite annorlunda då cellsynt inriktar sig på större företag. Då är det vanligare att förvänta sig personlig kontakt för att få prisuppgifter och support.

Att det skulle bli lika lite över med kreditkort är väl inte riktigt sant.
Det är ofta några enstaka procent på beloppet, dock plus fasta avgifter så hur mycket kostnaden blir beror på din omsättning.
Med liten omsättning har du tjänster som paypal där du får ca 7:50 kvar på en tia.

Angående prisättningen så var det väl i princip Norge, Danmark och Sverige som var flexibla nog i mitt fall.
De flesta andra länder verkar ha antingen €1 eller €2 som möjliga belopp.
Jag tror det blir svårt för mig att ta €2 for en låt, och €1 är för lite. Dessutom så är det många länder som bara accepterar betalningar på antingen €1 eller €2 vilket gör det omöjligt att använda det för betalning per låt utan att ha ett konto det accumuleras på.

Jag försöker inte gnälla på de tjänster som finns, det är kul att se att det händer saker med SMS betalningar och jag kan tänka mig att det är en guldgruva för många typer av verksamheter.
Jag bara tänker lite högt här om varför det inte skulle fungera för mig då det gäller att sälja musik på nätet.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat