Citat:
Originally posted by blixtsystems@May 8 2005, 18:17
En aning konstruktiv kritik till tobbe och mypay efter jag kollat in deras sajter:
En sak jag saknar på era sidor är lite tydliga exempel på hur man integrerar era tjänster på sin server.
Det hade varit enklare för mig att välja tjänst och övertyga mig själv om att använda mig av SMS betalningar om ni hade några PHP eller ASP exempel ni kan lägga upp som visar tydligt hur kommunikationen mellan min och er server skall se ut.
|
Vi har varit med sedan starten av Premium SMS i Sverige, har även tidigare kört med öppna kodexempel & prislistor, men då våra konkurrenter verkar ha ett ständigt intresse av att följa oss har vi valt att inte hålla dessa publika längre. (Ta gärna en titt på konkurrenteras teknik i kombination med det faktum att vi var igång 2001 med samma teknik, kolla tidigare beskrivningstexter, bilder, osv osv.. ganska uppenbart vilka som följt oss).
Menmen, nog om det, det är kul med konkurrens och det sporrar alla att arbeta hårdare.
Kort och gott, visar ni intresse erhåller ni självklart priser & teknisk dokumentation för tjänsterna.
Marknaden för PSMS är i övrigt väldigt mogen i Sverige, se till omsättning/penetration i jämförelse med andra länder så ligger vi väldigt långt framme. Räkna gärna på vad det kostar att chargea 10kr via kreditkort och se hur mycket som blir över där.. SMS är avsett för micro payments (digitala tjänster, inget annat). Jag vågar inte påstå att det blir så värst mycket över på betalsamtal heller när du kör <10kr.
Citat:
Det går helt enkel inte att ta betalt per köp utan jag måste anpassa systemet för SMS kunder så de har ett konto som de kan fylla på.
|
Det är ganska enkelt att hitta ungefär samma prissättning i Europa då flera operatörer kör variabel prissättning. Att man inte skulle kunna ta betalt per köp anser jag vara att ta i....