Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Jag kikade lite mer på de lösningar som erbjuds och funderar fortfarande på om det skulle vara värt att använda sig av SMS betalning i mitt fall.
Jag vil inte verka som en gnällspik, men denna frågan engagerar mig då det finns väldigt stor potential men är en del hinder som gör att jag känner mig tveksam till om det är värt för mig att använda SMS betalningar.
Den stora haken för mig, utöver de höga kostnader per betalning som utgår till operatörer och geografiska begränsningar, är att det är olika bestämda belopp som man kan ta betalt i olika länder.
Det går helt enkel inte att ta betalt per köp utan jag måste anpassa systemet för SMS kunder så de har ett konto som de kan fylla på.
Det är förstås inget cellsynt eller mypay har så stor möjlighet att påverka utan har med operatörerna att göra.
Då det gäller ungdomar som är en stor målgrupp då det gäller musik så är ett problem nu att de spenderar det mesta av sina pengar på mobilen istället för på CD skivor. Samtal, spel, ringsignaler mm. De har dessutom inte ett kort många gånger.
Jag tror att de skulle vara betydligt enklare att få dem att köpa om de kunde göra det med sin mobil, och det kommer förmodligen vara en stor del av intäkterna för musikindustrin i framtiden som kommer in på det sättet.
Men först måste förmodligen operatörerna sänka sina kostnader och blir mer flexibla. Och 30% för aktörer som cellsynt och mypay kan väl verka rimligt och är säkert nödvändigt just nu. Men jämför man med korttjänster är det förstås hutlöst.
En aning konstruktiv kritik till tobbe och mypay efter jag kollat in deras sajter:
En sak jag saknar på era sidor är lite tydliga exempel på hur man integrerar era tjänster på sin server.
Det hade varit enklare för mig att välja tjänst och övertyga mig själv om att använda mig av SMS betalningar om ni hade några PHP eller ASP exempel ni kan lägga upp som visar tydligt hur kommunikationen mellan min och er server skall se ut.
|