Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2003
|
Ok det är nog bäst att jag nu förklarar varför jag startade denna tråd.
Jag tycker att det är ett problem att det finns så få småföretagare på nätet och anledningen till detta är just oförmågan att få inkomster på sina ”webbfärdigheter” fan bara jag går ut på gatan där jag bor så kan jag räkna upp fler ungdomar (16-22) som tjänar något på sin hobby (jag skriver hobby så länge man inte kan leva på den) med att skruva i motorfordon än vad det finns dom som tjänar något på nätet även om jag vet av fler som har någon sajt i drift på nätet.
Handen på hjärtat hur många känner någon (inte bara hört talas om utan någon man umgås med) som har lyckats förvärkliga en ide och kan leva på den ??? Om jag tittar på mig och räknar bort min kompanjon och dom som vi har anställda i vårt eller närstående företag så känner jag ingen ”FEL jag har nyligen blivit bekant med Pekay men om jag räknar bort han så” som har någon inkomst från nätet även om det finns nästan OBEGRÄNSADE möjligheter att känna sitt uppehälle på nätet med rätt ide och förutsättningar.
Som jag ser det så måste vi alla hjälpas åt att föra fram budskapet att Internet kostar när vi träffar media, kommunrepresentanter, andra näringsidkare mm för om inte vi gör något åt det så kommer ingen annan att gör det så länge dom kan få oss att göra jobbet gratis.
Rätta mig gärna men visst är ni här på forumet intresserad av att kunna leva på det ni gör eller har jag kommit fel? :huh:
|