Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-18, 21:18 #12
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Citat:

Citat:
Hur många bilmekaniker har ni hört talas om som reparerar bilar gratis bara för att få fler kunde!!!!!!!!
Liknelsen haltar lite här, för Aftonbladet tjänar pengar på reklamen. Bilreparatören skulle alltså överskölja sina kunder med reklamerbjudanden varje gång de går in i verkstaden.
För att ta ett exempel till sist jag lämnade in bilen så föreslog mekanikern att när jag ändå hade inne bilen för rep så
tyckte han att jag skulle byta stötdämpare vilket jag gjorde efter att han noggrant gått igenom olika fördelar dom olika
dämparna hade. Är inte det reklam ?

Sen tror att ni har missuppfattat min andemening med detta inlägg jag är inte emot gratistjänster eller reklamfinansierade tjänster vad jag inte gillar är att vi som ”seriöst” jobbar med Internet framför negativa åsikter om betaltjänster direkt dom kommer på tal. Jag tycker att dom som bara har nätet som ett intresse framför dessa åsikter så bra ändå utan att vi som lever på nätet ska hjälpa dom. Sen har naturligtvis alla dessa hobbysajter sitt berättigande för att driva nätet framåt och att hindra att nätet blir en odemokratisk plattform bara för storföretagen/dom rika.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat