Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-04, 16:18 #17
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by StefanBergfeldt@May 4 2005, 12:58
Jag provade just att skriva textfiler, med information om vem som skulle ha mailet, och hur det skulle utformas. Detta tog lite över 2 minuter för 8000 mottagare...

Det är ju en klar förbättring, men fortfarande inte bra...
heyday har ju en point i att göra rätt sak på rätt ställe. Om nu urvalet är så tungt att göra skall detta kanske göras någon annan stans. dvs, du behöver kanske ett flöde typ:
- webapp skapar ett mailutskick med parametrar
- ett annat program kollar efter mailutskick och skapar en kö med mail
- ännu ett program skickar mail från kön.

Som den trasiga skiva jag är tycker jag fortfarande att det låter mycket med 2minutyer för att öppna och skriva lite text i några filer.
har du lokaliserat att det verkligen bara är filskrivningen som ger fördröjningen (tidigare inlägg indikerar detta) då t.ex. ASP har stora problem med sträng concat prestandamässigt så kan en sådan sak sänka ett script utan att varken DB eller något annat tar tid.

Ärligt talat så är det lite svårt att säga exakt vad som skall göras utan att se koden i alla delar. Antingen så får du hyra in någon extern som kollar det du gjort (är ju lätt att bli hemmablind) och då skall du ha någon som är van vid att optimera webapplikationer. I andra hand måste du noga mäta exakt vilka operationer som tar lång tid och vilka som inte gör det så vi vet att vi kan utesluta saker som DB, ASP string concat etc.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat