Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-18, 14:32 #9
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Jag tror på plus-tjänster; dvs. att vissa enklare tjänster är gratis, som en sorts gratisprover eller lockvaror, medan man får betala för att få "mer" eller "bättre" eller vad det nu kan vara. De snåla besökarna kan hanka sig fram på de enklare tjänsterna, men tillräckligt många kommer förhoppningsvis att betala om tjänsterna är bra och/eller unika.

Förr var alla mina bilder gratis. Dessa bilder ligger fortfarande kvar, och jag gör t.o.m. nya ibland, men det mesta nya jag ritar kostar pengar och det funkar väldigt bra. Det är minst sagt känsligt att börja ta betalt för saker som förut var gratis, så det undviker jag så långt det går. Att däremot ta betalt för nya bilder/tjänster verkar folk inte alls tycka illa om. Jag har då aldrig fått några klagomål och försörjer mig på hemsidan.

Det är alltid svårt för de som är först med att ta betalt, men börjar en så tar andra efter och så småningom vänjer sig besökarna vid tanken. För mig händer det t.o.m. att folk frågar hur de ska betala för gratisbilderna, för de kan inte tänka sig att de är gratis! :-)

R Vill bara tillägga att jag är medveten om att det här förstås är mycket svårare i branscher där produkterna/tjänsterna är nästan identiska. Då gäller det att hitta på lockande kringtjänster istället.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat