|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
Bäste Jonathan,
Jag vill inte helt såga dina goda intentioner, men med relativt enkla medel kommer man snabbt fram till följande:
Snabbt kan vi hitta att ni har 33 tusen .se-kunder samtidigt som ni har en omsättning för båda bolagen på drygt 8 miljoner. Vi vet också att ni behöver betala 160:- per .se-adress (160*33 tusen=5,28milj) kvar av de 8 miljonerna har vi 2,72milj. som förutom drifts och reklamkostnader skall bekosta 27 anställda.
Fullständigt medveten om att mitt sätt att räkna är fyrkantigt med risk för stora felmarginaler - MEN det ger åtminstone mig en klar indikation om att orsaken till försäljningen av Loopia är en helt annan än du vill ge sken av !? " Det kostar att köpa kunder"..
I sammanhanget tycker jag att 2 årsomsättningar är bra betalt och jag är absolut ingen fiende av bra affärer utan tycker att Loopia lyckats förträffligt med detta.
Däremot vad Active24 har för planer för Loopia - Det är mycket möjligt att det blir som du säger - Men faktum kvarstår att följande är saxat från Active24 pressrelease för ett halvår sedan:
”Namnbytet medför att Active 24 nu kommer ha ett gemensamt varumärke och enhetlig grafisk identitet i alla de europeiska länder vi är verksamma i. Varumärket Active 24 kommer att ge oss stordriftsfördelar och öka vår konkurrensförmåga som ett av få webhostingföretag med ett starkt varumärke runt om i Europa. Detta kommer att innebära stora fördelar för våra kunder”
//Peter
|