Jag kan hålla med om alla dina invändningar grazzy.
Det finns ändlösa exempel på flash sidor som irriterar mig till vansinne.
Jag blir också irriterad när det kommer flash intron eller det spelas upp ljud utan att jag har bett om det.
Jag ogillar att sitta och vänta på något ska ladda ner om jag inte bett om att det skall laddas.
Av de nackdelar du nämnde är det dock endast att det är proprietärt som är en begränsning med själva teknologin.
Men från mitt perspektiv det är också en fördel då flash pluggen beter sig likadant på alla webbläsare med extremt få undantag.
Med DHTML så är det betydligt mer besvärligt just för att det inte finns bara en webbläsare och en standard för kod.
De övriga skälen har alla med dålig design att göra, från utvecklaren sida eller i beställarens specifikation.
Med Flash måste medvetet göra så att sidan eller programmet uppför sig på samma sätt som användaren förväntar sig.
Om du gör en applikation kan man få det att bete sig som windows program gör.
Om man gör en hemsida kan man få det att bete sig som html gör.
Det går att använda sig av back och forward, men det måste implementeras och sker inte av sig självt.
Det går att göra sidor som inte drar processorkraft och som är extremt små och snabba att ladda ner.
Det går självklart att välja hur mycket ljud och effekter men vill ha.
Webbapplikationer och e-learning är utmärkta och ibland nödvändiga att ha på nätet.
Det kostar en del att skicka ut DVD till folk och det är lättare för användarer att nå materialet om det finns tillgängligt med ett musklick.
Med e-learning finns kan dessutom resultaten behöva knytas till databaser och det finns en hel del anledningar att ha det intra eller internet baserat många gånger.
Angående exempel på bra flash sidor.
Då man inte skall göra reklam och länka till sina egna sidor vad jag förstått så är det bättre att jag nämner några jag tycker är bra.
Jag kommer inte på så många enklare sidor just nu, men av de mer flashiga:
www.miniusa.com är ett exempel där flash kommer till bra använding.
www.2advanced.com och
www.webagent007.com är bra sidor men med ljud och en himla massa flashande. Kanske inte heller de mest användarvänliga, men de fyller sitt syfte väl. Att skaffa dem klienter. De får in en hel del jobb tack vare sina hemsidor kan jag lova.
Famfab.se såg jag har en flash sida nu med ett lite lugnare intryck än de ovan.
www.shopcomposition.com är en intressant shopping sida.