Citat:
Originally posted by Davve@Apr 30 2005, 17:42
Jag skulle vilja säga att alla i den prisklassen skriver ut riktigt bra utskrifter. Använder själv en brother MFC 4820C, ca 1 år gammal maskin och ändå är utskrifterna perfekt.
|
Jo jag tror faktist du har rätt där, dock får man vara lite smart och kolla vad dom olika märkenas färgpatroner kostar, patroner till tex, HP är ju svindyrt om man inte köper pirat då men det gör jag inte just för att garantierna kan bli lite underliga om man har använt pirat. Men jämför gärna priserna på patronerna innan du bestämmer dig så får du se vad bläcket kan variera i pris.
Köper jag tex, patroner som är orginal till min skrivare hos en lokal datorbutik så får jag ge nästan 180 kr/st tänk er då 6 patroner, snart samma kostnad som jag gav för skrivaren. På nätet har jag sett orginal patroner för så lågt som 60-70 kr/st vilket enligt mig blir en ganska okej summa då patronerna räcker ganska länge. Pirat patronerna kan du ge 100 kr för och då får du alla 6st på en del ställen i tex England och Tyskland vilket är bra om man tänker köra med pirat, vilket jag inte själv gör då jag sett ganska tråkiga exempel på kunders skrivare som blivit totalvägrade garantier av Epson för att dom haft en orginal patron i skrivaren.
Men som Davve säger så får du för dom pengarna en ganska bra foto skrivare oavsett vilket märke det än är, nästan!
Mvh,
Viper