|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2003
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Mar 2003
|
Är man en student efter gymnasiet så lever man förmodligen inte hemma med mamma.
Det betyder att man har en jävla lägenhet och alla dess kostnader som tillkommer.
Att påstå att studenter inte är fattiga är ju sjukt.
Vet du hur mycket bidrag en kille på högstadiet får? En kille som förövrigt med stor sannolikhet bor hemma.
Jo han får nästan tusen kronor. Visserligen får en student det dubbla men är man 20+ så har man desto mer kostnader att täcka.
Att studenter inte prioriteras i sammhället är fakta. Att klara sig utan att ta tokhöga lån som de flesta kommer dras med resten av livet är ett måste om man inte vill leva på existens minimum.
Någon som har hört uttrycket, "bredband till alla" ?
Med de priserna som är idag kan det ju knappast gälla studenter. Vet att jag betalade 1500 i kvartalet till telia för att jag skulle kunna surfa. Något som förövrigt var ett krav om man skulle klara utbildningen. Det är en fjärdedel av mitt stöd. På det kommer, försäkring, el, hyra, mat osv...
Studenter har inte mycket pengar, det är inte heller meningen att det ska ha det. Men att tvinga på dem stora lån medans socialbidragstagare lätt plockar ut det dubbla utan krav på att betala tillbaka, det är ju bara så ín i helvetes jävla sjukt att man blir tokig.
Jaja, off topic. Blir bara trött på människor som hävdar att studenters ekonomi skulle vara bra. Förmodligen har de inte själva studerat under någon längre tid. För då skulle de inse att extra inkomistkälla är ett krav om du inte ska ruttna med nudlar i magen.
|