Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-27, 10:33 #4
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Springbeat
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Nja, den där killen verkar mer lida av dåligt självförtroende.. Det enda han har är en mobiltelefon (?). Lånar han kundernas datorer för sin administration?, har han ingen fast telefon till hemmet? Inget rum (kontor) där han förvarar sina papper och dylikt?..jaja..
Tycker det är bra med webbfacit då det nuförtiden verkar vara ganska enkelt att kalla sig Konsult..
Dåligt självförtroende vet jag inte. Kanske han har, hans bekymmer.
Man behöver inte ha ett kontor eller fast telefon för att vara konsult i en bransch.
Känner själv ett par st som har sitt kontor hemma, sin vanliga hemtelefon och mobil tfn där dom sköter sitt. Det räcker med en laptop för att sköta det administrivia.
Mer avancerad än så behövs det inte. Det är vad jag tycker, själv tycker jag att det är bra med ett kontor.

Nä, jag hoppas verkligen inte att man måste ha kontor och/eller fast telefon för att utföra konsultering ;). Vad jag menade var att killen förmodligen har allt nödvändigt som en konsult kan behöva och det finns egentligen ingen anledning till att bry sig om webbfacits "regelverk" .. Att man grubblar över detta och ser det som ett missvisande problem tyder på negativ inställning. Dessa sajter kan ju faktiskt användas som delmål för att bli ännu bättre..

Han gör väl rätt som ifrågasätter sajtens seriositet, men jag anar en viss desperation..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat