Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2003
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2003
|
Har själv bara använt någon mac ett par enstaka gånger, men det är inte direkt något jag fastnat för.
Fick tex in en mac burk när jag var på en lokal datorbutik, jobbade på service och support där. Vad kunde vi göra med mac:en när kunden lämnat in den? Det var inte mycket allt är ju speciall gjort för själva maskinen så det var bara lämna tillbaks den efter några timmars testande och förklara att vi inte kan göra något åt just mac datorer.
Jag föredrar pc:n just för att den kan du bytta ut och uppgradera som du själv vill, och den är betydligt mycket billigare vad jag vet jämfört med en mac.
Dock gillar jag mac operativet ganska mycket, väldigt snyggt och rent jämfört med Windows men skulle nog inte skaffa en mac om jag så blev tvungen.
Deras bärbara är en annan sak, dom skall man inte ha att spela på och sånt och då tror jag nog dom kommer fungera väldigt fint för ett operativ som funnits såpass länge borde ju ha en ordbehandlare eller liknande och några andra program. Tycker deras bärbara maskiner är förbannat snygga också.
Fast varför välja PC eller Mac när du kan få en Amiga one? ;)
Mvh,
Viper
|