http://www.google.com/googleorg/
Sergey och Brin blev inte "riktigt" rika förrens de sålda av lite aktier från Googles börsintroduktion. De kommer säkert även de att bidra, iaf så tyder ju länken ovan på detta. Hur mycket och på vilket åter står att se.
Sen förstår jag inte riktigt ditt inlägg i med caps lock. Menar du att de hjälper Mozilla foundation med Firefox för att konkurrera med Microsoft?
Jag tror snarare de bidrar med lön till två utvecklare i Firefox-teamet för att kunna på driva egna förslag och förändringar mer. Det är värdefullt för ett företag som Google att kunna ha en browser som fullt ut stödjer W3C-specarna. Dessutom så tvingar det mer eller mindre Microsoft att följa efter då de inte vill producera en webbläsare som inte fungerar bra med tex Gmail. Slutligen så ingår det i deras uttalade policy att ge något tillbaka till communityn.
Om de hade velat konkurrera hade de kunnat köpa te.x. Opera, liknande affärer har gjorts med tex Picassa, Blogger och Keyhole.
Det låter som att jag är en övertygad googlist, det är jag inte, tvärtom. Men du verkar inte ha en aning om vad du talar om.
Skall vi gissa på hur många typeins google.com har nu?