Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-25, 21:59 #1
jonasaskas jonasaskas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 12
jonasaskas jonasaskas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 12
Hej,

Har en företagswebbplats (t.ex. www.site.se) med en "standardstruktur" - typ "Om företaget", "Produkter", "Tjänster" osv.

På denna webbplats har jag en speciell avdelning (www.site.se/sv/minprodukt/index.html) som jag vill marknadsföra extra och få bästa möjliga resultat på i framförallt Google. Till www.site.se/sv/minprodukt/index.html har jag kopplat www.minprodukt.se (för att det är praktiskt att marknadsföra i t.ex. annonser) via en <frameset>-forward från en annan leverantör än den där www.site.se ligger.

Frågan är - är detta ett dumt sätt att göra på med tanke på sökmotorresultatet, om jag vill få bra resultat för www.minprodukt.se? Borde jag istället ha DNS-pekningar för båda domänerna? (avdelningen om "minprodukt" är ju inte det första man möts av på sidan, utan en del av "site")

En följdfråga; Är det relevant för en sökmotor om ett sökord är med i domännamnet? Får jag t.ex. bättre resultat vid en sökning på "produkt" från www.minprodukt.se om "produkt" är med i domännamnet jmf med sökning på www.site.se om man antar att de i övrigt har samma innehåll, meta-data och pagerank?

Mvh,
Jonas
jonasaskas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat