Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-15, 17:53 #9
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
okej, så dom försöker tjäna en extra slant på att tvinga på användarna tjänster man inte efterfrågar menar du? för att uttrycka sig hårt
Ja, din tolkning är inte helt felaktig i alla fall. Om jag tar Netland som exempel. Där påtvingas alla användare en MySQL-databas varken de vill eller inte. Det innebär lite extraarbete för mig, men jag slipper å andra sidan hålla reda på vem som har en databas och inte har det.
Naturligtvis hade jag kunnat vara en liten aning billigare om jag strök den funktionen helt.
Att jag gör så här är för att jag antar att en majoritet av kunderna vill ha MySQL och att det totala arbetet för mig blir mindre om jag ger det till alla, än om jag bara aktiverar det för de som verkligen behöver MySQL. Det är också en så vanlig funktion att jag vill inte ha den som någon tilläggstjänst man betalar extra för.

Citat:
på vilket sätt är det enklare att administrera ett konto för dig som har 50MB med 10 GB/mån än ett konto med 50MB med 20 GB/mån? självklart skulle man ju betala för den resursförbrukning som skiljer.
Det jag menade är att det är lättare att administrera 3 konton på vardera 50 mb och 25 e-postkonton än att administrera ett konto på 10 mb och 10 e-postkonto, ett på 20 mb och 100 e-postkonto och ett på 50 mb och 15 e-postkonton. Behandlar jag kunderna lika blir det enklare att lägga in dem och jag vet i huvudet vad de ska betala.
Med tre kunder som får särbehandling är det inga problem, men har man ett hundratal kunder som alla ska ha olika tjänster så måste man bygga upp ett helt nytt och mer avancerat system för att smidigt kunna hålla reda på allt.

De tilläggstjänster man får men inte behöver är i princip alltid saker som är populära och räknas som standard eller som inte ger webbhotellet några direkta utgifter eller merjobb och därför kan slängas in som en bonus.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat