Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-15, 16:57 #6
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 15 2003, 02:45
men vem vill 5MB lagringsutrymme? förstår mig inte riktigt på restriktionerna. borde vara bättre med ett helt valfritt system där man plockade önskade komponenter. kunde ju t.ex. plocka bort nåt ekommers-program eller liknande som man inte vill betala för.
Ingen tvingar väll dig att välja paketet med 5 MB?
Man får vad man betalar för, du kanske ska kolla med b-one (urk) om du vill
komma undan så billigt som möjligt.
näe, jag hoppas verkligen att ingen -tvingar- mig att välja paketet med 5MB. vet inte riktigt hur du tolkade det.

men som jag skrev. förstår inte riktigt varför paketen ser ut som de gör. är inte ute efter att komma så billigt undan som möjligt. däremot vill jag inte betala något för något jag inte kan använda vilket är ganska naturligt. och står det uppräknat i "paket-listan" så är det ju stor chans att det är en tjänst som antagligen kostar resurser eller licenser för dem att tillhandahålla.

det jag egentligen är lite fundersam över är just det att idag då hårddiskplats är så pass billigt som det är känns det lite konstigt att någon ens skulle vara intresserad av 5MB. enklare hårddisk-redundans kan ju lösas väldigt billigt i mha raid1 och liknande.

nåja, de verkade inte heller speciellt ivriga på att tillmötesgå mina behov av ett specialanpassat paket. så tack Helena för din info, blev nu än mer övertygad

Citat:
Själv har jag 7 websiter på Knafves server, funkar mycket bra.
7 websiter? hur mycket plats har du där då? som sagt. varken bandbreddstillgänglighet eller det övriga verkar det något fel på. men just lagringsutrymme i förhållande till vad jag behöver gör det inte intressant då de inte vill frångå sina "paket"-erbjudanden.
tack för dina synpunkter ivf.