Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-23, 22:57 #15
dogbert dogbert är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2005
dogbert dogbert är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2005
Jag vet att detta inte har att göra med ursprungsfrågan men nu börjar det se riktigt konstigt ut det SEO-experten håller på med.

Min kund som jag gjort sidan åt är hantverkare. Nu har SEO-experten börjat lägga till undersidor där han skriver om och länkar till andra företag
på orten som ex turistföretag, hotell och boende, träförädlingsföretag, elektronikföretag. Turistföretag kan jag köpa eftersom han säljer en del
fritidsprodukter men de två senaste lite mer långsökt, dessutom så är ju sökorden så att de träffar på boende på orten och resor till orten.

Nu kommer vi till det märkliga, han länkar även till en annonsportal som ska ha anknytning till orten men när man klickar på länken kommer man
till SEO-expertens hemsida. Han äger domänen men han har ingen sida med annonsinnehåll utan här finns ännumer konstigheter.
Han driver in trafik som inte är relevant för för hantverkaren. Jag vet inte hur man jobbar inom SEO-branschen men han känns väldigt oseriös.

Jag börjar bli ganska bekymrad över hans sätt att jobba på och eftersom han håller på att etablera sig på orten så undrar man hur mycket han hinner förstöra
för oss som försöker jobba seriöst.

Jag jobbar inte själv proffesionellt med SEO och känner mig rådlös. Finns det någon på detta forum som jobbar med SEO som skulle kunna tänka sig att ta emot ett samtal (vet inte om det är en olämplig fråga, men jag vet inte vad jag ska göra med nämnda expert) från en icke SEO-expert, jag skulle verkligen behöva få lite kontroll över situationen (det kanske är jag som är ute och cyklar).
dogbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat