Citat:
Ursprungligen postat av Filip
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Jag har sett att flera sålda domännamn ligger kvar på missdomain. För övrigt blir jag utloggad direkt efter inloggning så den tjänsten känns verkligen inte seriös, tyvärr. Vet att fler har samma problem. Hur ska man ta bort ett domännamn och man blir utloggad direkt? Jag har testat i flera månader och har lyckats logga in under kanske en vecka. Kör standard IE med standard cookies/säkerhet.
|
Jag hade det problemet tidigare. När jag var inne på missdomain.com, så löste jag det genom att klicka på lilla röda skylten nere till höger i IE. Där valde jag att acceptera alla Cookies - Whips så funkade det
|
Problemet uppkommer förmodligen när ni har försökt logga in via missdomain.se istället för .com.
Troligtvis använder sig missdomain av s.k. session-cookies (domänspecifika cookies) och iomed att missdomain.se har bestått av en framead sida som laddat missdomain.com i en frame så har det vid inloggning blivit problem just pga att missdomain.se ligger som "första part" och missdomain.com är den som vill sätta cookien (nu i form av (ofrivillig) trejde part).
Såg iofs nu att missdomain valt att ta bort frameningen och ist länka vidare till .com och då borde problemet lösa sig...
Anledningen till att det löst sig när ni varit in och modifierat (säkerhets)inställningarna i Internet explorer beror förmodligen på att ni valt att acceptera tredjepartscookies.