Citat:
Ursprungligen postat av Fulton
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Google har tyvärr i min mening tappat mot msn i just relevanta träffar. Msn ger oftare vettigare träffar på ett visst sökord än vad motsvarande sökord gör på Google.
Skärpning google 
|
Instämmer! Framför allt, Google låter cloaking nissar och länkfarmare husera fritt.
|
Länkfarmare husera fritt vet jag inte... beror ju på hur man menar.
Tänk igenom följande:
1) Om jag lägger till en omfattande sitemap på min site; blir min site en länkfarm per automatik då?
2) Om inte; hur många extra sidor, förutöver den uppenbara länkfarmssidan måste jag ha för att få hela siten klassad som "icke länkfarm"?
3) Google skiljer på sidor och siter. Spelar det då roll om "halva" min site är en länkfarm men inte den andra halvan?
4) Google ser vilket företag som står bakom siten... länkfarmarnas länkar bör tappa i värde på detta sätt då korslänkning är lätt att upptäcka, samt uppenbara försök att starta upp nya siter av samma företag = den sk "sandboxen".
Värdet på länkar från länkfarmar bör i slutändan bli liten. Däremot så finns det inget som hindrar länksidan i sig att dyka upp i serp'en beroende på konkurrans på sökordet: I brist på bröd får man äta limpa..