Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
|
Posten har väldigt bra koll på flödena av brev och den bästa "försäkringen" är att anmäla försvunna försändelser till Posten och att själv minimera riskerna (värdera om marknadsföring på de egna kartongerna och liknande är värt mer än de förlorade paketen osv.).
Visst blir man arg när försändelser försvinner fast samtidigt är det, som sagts tidigare i forumet, väldigt mycket personal på Posten och bland dessa tiotusentalet anställda finns säkert en och annan brottsling. Jämfört med normalt svinn i butiker är
det mikroskopiska problem.
Vad gäller rekommenderade brev sorteras de i "värdeburar" på centralerna vilka speciell personal arbetar i och där är kontrollen ännu större än normalt. Om försändelser försvinner i första (inlämningsstället) eller sista ledet (utlämningsstället) visar det sig säkerligen väldigt snabbt om alla anmäler de saknade försändelserna och Posten vidtar säkert åtgärder mot ställen där mycket paket försvinner.
|