Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-17, 00:11 #40
JonasOs avatar
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
JonasO JonasO är inte uppkopplad
Medlem
JonasOs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Tja

Började plugga till Elektroingenjör men det slutade med att jag fick en kandidatexamen i Datateknik. Ren bullshit, enligt mig tre bortkastade år rent läromässigt. Min anledning är densamma som ztream, dvs att få skiten på ett papper så du har förutsättningarna iaf att göra det du vill i framtiden och slippa stå upp 06.00 varenda j***a dag och gå till bandet på Volvo och dra muttrar i 8 timmar...

Enligt mig är det viktigaste med högskolan att knyta kontakter och jag kan erkänna att jag har aldrig sökt ett jobb aktivt utan har skaffat det genom kontakter/polare eller blivit rekommenderad.

Sen att man får supa som ett svin i 3-4 år och träffa massa nya polare är väl även en anledning :-) Dock började jag direkt efter gymnasiet så jag var väldigt ung och så här i efterhand kan jag väl erkänna att jag studerade inte direkt för att lära mig för livet utan endast för att klara tentorna, tror inte det är meningen att man ska glida i två månader och kopiera labbar av snälla polare för att sedan inte ha en susning och börja läsa på tentan två dagar innan...

Man va fan, jag fick min examen utan problem ändå

Sen kan jag tillägga att det är stor skillnad på att gå en teknisk utbildning mot tex Jurist el läkare. På en teknisk spelar inte betygen någon roll, ingen bryr sig om dina betyg när du söker jobb, har du bara en examen så är det lungt medans på tex jurist så betyder betyget enormt mycket, inte minst för att få möjligheten till att sitta i ting etc och få ett bra jobb med 100.000 i månaden

# Edit: Särskrivningar, hatar det Kan bero på whiskyn kanske, den är lite rökig... B)
JonasO är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat