Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-16, 14:41 #8
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by andhol@Apr 16 2005, 14:29
Jag tycker det tillhör god sed (eller rent hyfs om man så vill) att ej ha med sig hundar i butiker... Det är många som är rädda, allergiska eller av annan anledning uppskattar att hundar ej vistas i affärslokaler.

Jag arbetade förr i en butik där vi ofta avvisade kunder som insisterade på att deras hund måste vara med. Som du säger många tycker det är helt självkart att man skall ha hunden med sig, men de flesta visade stor förståelse när man förklarade varför vi helst såg att man lämnade hunden utanför eller återkom utan djur vid ett senare tillfälle.

/Anders Holgersson
Sär nu inte fallet med personen jag talar jag om.
Hunden nylla ska tatureras in på armen, det pratas om hunden hela tiden, det skickas bilder på hunden stup i kvarten, jag är själv en hundmänniska som växt upp med 3 stycken och jag älskar de här djuren men det är vanlig hyfs som gäller i butiker och allmäna platser, man måste helt enkelt förstå att alla är inte så förtjusta i dessa djur.

Jag vet även att de flesta hundägare accepterar och förstår detta, vad jag försöker värja mig mot är att hundägaren jag pratar har gett sig tusan på att ha med sig hunden just för att jag poängterat att jag är trött på tjat och bilder på den, det är alltså en fråga om ren djävulskap.
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat