Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-15, 03:03 #10
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Ztream, fattar inte riktigt vad du menar. Klart jag inte tror att det går att utmana google. Min tanke är bara eftersom många är missnöjda med de affiliatetjänster som finns så kanske det fanns ett intresse att starta något nytt. Ett som funkar så som vi vill. Det är ju knappast någon ny helt ny idé som ställer allt på huvudet jag har kommit på. Finns säkert 1000 liknande tjänster på nätet. Min tanke är bara att göra en svensk kommersiell version.

Vad jag menar är att vi borde kunna skapa en egen tjänst att utnyttja istället för att betala till andra (som vi inte är nöjda med). Vad jag personligen tycker om banners respektive textannonser spelar egentligen ingen roll. Det har inget med det tänkta bolaget att göra. Möjligheterna att annonsera med banners, ljud eller whatever skall naturligtvis finnas. Jag tror att affiliatenätverken är lite som de olika köp & sälj-sajterna. Många funderar på att starta en liknande tjänst och konkurrensen kommer att inom 1-2 år att vara stor. Istället för att konkurrera med varandra kanske det skulle vara en idé att tillsammans starta någonting där man redan från början har möjlighet att erbjuda ett någorlunda medlemsregister för att ha chansen att bli en av de stora.

Jag menar alltså inte att ta upp kampen med Google. Det enda jag tycker är att det vore skönt att slippa förlita sig på tredjepartsleverantörer och istället kunna sköta det själv. Om det sedan skulle gå bra är det så klart bra. Funkar inte kalkylerna lägger vi ned idén, så enkelt är det. Jag har alltså ingen affärsplan ännu. Kollar bara intresset. Fortsätt gärna med tradedoubler och google om du vill det.

Kommer att vara iväg hela dagen i morgon men skall försöka kontakta alla intresserade i morgon kväll eller på lördag. Kanske sätta upp någon "samlingsplats" för de som vill. Så här är det, jag skulle gärna vara delägare i ett bolag med flera 100 ägare så länge det är ett fåtal som "sköter det". Ja, Haghjoo, jag vet vilket krångel det är med många delägare. Jag personligen kan satsa mer än 10000-20000 kr men tror du många här kan det? Helst startar jag så klar bolaget med så få delägare som möjligt men jag har inte 100 000 till denna grejen helt själv. Så vad skall jag göra?

Är du intresserad av att starta ett nytt bolag, PM:a mig eller svara i tråden så kontaktar jag dig den närmsta tiden. Är du inte intresserad så är du inte det, så enkelt är det. Kollar som sagt bara intresset.

Den textsajt (Demo, alla konton raderads varje dygn så det är inte lönt att lägga in din sajt) jag håller på med ligger på http://www.plusklick.com/home.php om någon är intresserad.
noseel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat