Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-14, 18:22 #20
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt
Citat:
Ursprungligen postat av Saint
med andra ord är du en langare... akta så inte storpimpen tar dig för då åker du in lika mkt som torsken (om inte mer). Där är ju även din skydlighet att meddela kunden att oönskad reklam via sms är olagligt.
Jaa, jag har informerat om detta. Men ha sa att överheten ser genom fingrarna på detta.
Eftersom du samarbetar med "kunden" (din samarbetspartner) som i sin tur gör en brottslig handling innebär det samtidigt att du är medskyldig till brottet bl.a. iomed att du stått för införskaffandet av materialet och underlaget. Förmodligen skulle ni båda dömas till ett närmast lika stort ansvar för den brottsliga handlingen. Du tar ju dessutom del av förtjänsten (också möjligen intjänade genom den brottsliga handlingen) iomed pengarna som han betalar till dig för din utförda del i det hela.

Den som tror att man kan avtala sig bort från ansvar för medhjälp till en brottslig handling borde nog ta och tänka om...

Nu har du fått svar på din fråga inom den relevans du kan förvänta dig och jag förväntar mig att du agerar utefter det. Här på WN har du inget att hämta om du sysslar med eller gynnar brottsliga aktiviteter.