Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Citat:
Ursprungligen postat av JohanW
IDG.se rapporterar att nästa version av internet explorer kommer blockera pop ups ( http://www.idg.se/ArticlePages/20031...520_CS.dbp.asp). Själv står säkert 50% av mina inkomster ifrån just pop ups, så frågan är vad som händer nu. Antagligen kommer detta leda till att pop ups ersätts av olika typer av dHTML lager som inte kan blockeras så lätt? Vad tror ni? Annonspengarna kan väl i alla fall inte bara försvinna i allafall :unsure: * 
|
enda skillnaden är att användandet av popup-blockerare kommer breda ut sig. är ju redan idag många (mer "insatta"?) surfare som använder sig av t.ex. Avantbrowser som redan har möjlighet att blockera popups (använder även flikar och sparar dessa flikar tills nästa gång man startar programmet).
så som jag sett det är enda anledningen att man kan tjäna på popups det stora antalet besökare som det visas för och man alltså får betalt per visning ist för per klick. eller är det så att du verkligen har folk som klickar sig vidare från popupsen?
bästa tipset till dig är nog att försöka inrikta din reklam på traditionella banners istället eftersom enligt mig så kommer folk förr eller senare helt kommer frångå popups. det är den enda rätta vägen(?)
vanligtvis så kan ju popups användas, men inte popups som kommer fram av sig självt. dvs vanligtvis så fungerar det ju då man explicit klickar på en länk och ett popup-fönster ska visas.
|
Lyckligtvis agerar jag inte så mycket inom den svenska marknaden och får därför till största delen betalt per CPM och inte per klick. Jag tror faktiskt inte att de annonsörer som idag annonserar genom pop ups kommer nöja sig med vanliga banners. Pop ups har väl ca 3ggr högre klick-rate i snitt? Nu säljer jag bara reklam genom diverse annonsnätverk i USA och de annonsnätverken tjänar ju större delen av sina pengar från pop ups. Dessa nätverk (MaxOnline, FastClick, TribalFusion osv) har redan tidigare börjat prova nya format som tex dHTML-lager och fullsidesannonser, som ligger ett par sekunder.
Är det inte troligare att annonsörerna byter till dessa former av annonser om pop ups börjar dö ut, istället för tillbaka till banners?