Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-11, 23:35 #5
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by clonix@Nov 11 2003, 09:33
Är folk redo att betala med kreditkort!?!?

I mina ögon..(Jag ser kanske fel) så verkar intresset ganska lågt för att betala med kort i e-butiker!

Har kört.. och Kör flera internet butiker själv och har aldrig förfrågningar om man tar kort.
Så det känns lite meningslöst att koppla på ett sådant system.

Så jag efterlyser som ett flertal andra redan har gjort.... Bra SVENSKA Betalsystem..till E-butiker?
eller finns det inga i detta "IT land" !??!
Beror nog mer på vilka tjänster du säljer. Sajter som -INTE- tillhandahåller möjlighet att betala mha ex. VISA eller möjlighet att betala via elektroniskt genererad faktura försvinner ganska fort ur intresseområdet för många besökare. eftersom det alltid finns något alternativt köpställe så vänder de sig nog hellre dit än registrerar sig i nån ny slags betaltjänst.

gäller ju alltså att väga fördelar (inkomst mot utgift) med att ha fler betaltjänst. en fördel med att välja ett dyrare betalalternativ är kanske att man kan bygga upp sig kunddatabas ytterligare om man tillhandahåller fler betalsätt. är det en stor kunddatabas man är ute efter så kan det kanske vara värt lite större utgifter för att möjliggöra detta.