Visa ett inlägg
Oläst 2003-04-08, 02:28 #2
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Dem skulle kunna erbjuda 500 gig utrymme... det är inte utrymmet som är intressant för folk i branschen, ni vet säkert precis som jag att ni kan köra en riktig killertjänst på <50 meg space, och 99% av deras kunder utnyttjar förmodligen bara ett par meg på sin höjd, skulle alla helt plötsligt pumpa upp 400 meg på en dag undrar jag om deras diskar hade räckt till (personliga spekulationer)...

frågan är hur dem ser på trafiken, hur många som delar på servern, var står servern (us?), hur är supporten, osv...

| INFO | 20 MB serverplats
| INFO | Obegränsad trafik
| INFO | 20 e-mail konton
| INFO | Obegränsad e-mail alias
| INFO | Online mailadministration
| INFO | Virusscanning av e-mail
| INFO | Daglig backup
| INFO | UPS strömbackup
| INFO | Gratis mail/telefonsupport

Allt för endast 1:- per månad

Obegränsad trafik... Ni vet förmodligen att 1 gig trafik ligger mellan 7-15kr (vad jag har sett iaf), hur kan detta gå ihop? Svaret är, det kan det inte... precis som b-one så är det bullshit, de tillåter några 100 meg förmodligen... Är det verkligen lönt att dra på sig detta administrativa arbete för 1kr/mån? Många frågor som uppstår, jag har ingen personlig erfarenhet varken av b-one eller cliche, men något som låter för bra för att vara sant är oftast inte, just det, sant.

Man skulle kanske göra ett test och pumpa ~5 gig om dagen som test från cliche & b-one och se hur lång tid det tar innan dem stänger av en, och om dem isåfall återbetalar pengarna eller bara stänger kontot rakt av. Hade kunnat blivit en rolig tråd att diskutera om inte annat...

Mvh, Tobias
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat