Citat:
Originally posted by mellow@Apr 11 2005, 13:55
Håller på att skriva mitt andra exjobb och har inriktningen marknadsföring inom medierna medieer. Hade tänkt göra en jämförelse av resultat från olika medier; E-mail, Webb (bannerannonsering) samt Mobiltelefoni (SMS).
Det största problemet är att finna någonstans att köpa annonsering via SMS, så vitt jag förstår är det inte lagligt att "spamma", skicka oönskade SMS, till personer som inte vill ha detta. Finns det någon som säljer reklam via SMS "Opt-in"?
Har ni några tips på hur man på annat sätt kan jämföra en kampanj inom medierna; bannerannonsering, e-mailannonsering och annonsering via mobiltelefoni?
Jag är även tacksam för bra ställen där man kan köpa e-mailannonseringe relativt billigt.
Kommer självklart publicera min färdiga rapport här sedan, om den någonsin blir färdig!
|
är nog svårt att jämföra. Dels för att det kan skilja väldigt mycket hur stor respons du får genom att skicka till tex 100 emailadresser på olika listor (målgrupp, på vilket sätt emailadresserna samlats in, Hur relevant info som skickats tidigare på en emaillista etc...)
En form av reklam i mobilen är ju tex att låta användare skicka gratis sms från webben och lägga till ett reklammedelande i slutet men detta blir ju väldigt kortfattat.