Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-10, 19:13 #13
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag har ännu inte avslutat min tid på gymnasiet (Teknik - inriktning på media & programmering).

Kan inte bestämma mig om jag ska läsa till Civilingenjör i Datateknik eller om jag ska välja något som går in mer djupare på det jag är intresserad av - Mjukvaruprogrammering. Om jag pluggar till Civilingenjör känns det som om jag ödslar en massa tid på ämnen som jag egentligen inte vill lära mig.

Många säger att en civilare oftast lättare får jobb (speciellt min käre far), men är det verkligen så? Om vi säger att det finns 2 sökande (varav jag är den ene) till en tjänst inom ett område där jag kan extremt mycket och där den andre sökande är civilare och kan inte sådär hemskt mycket (men kan mycket väl lära sig). Vilken av dessa två personer tror ni får jobbet?

Ska jag lita på min far som säger att jag gör mig själv en tjänst om jag pluggar till civilare? Som det ser ut nu så kommer jag aldrig kunna söka till en civilingenjörsutbildning då jag ej har pluggat någon kemikurs. Så vad säger ni, ska jag läsa Kemi A på Komvux för att sedan söka till en Civilingenjörsutbildning eller ska jag söka till någon utbildning där jag förmodligen kommer att lära mig mycket mer inom de ämnen som jag verkligen brinner för?
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat