Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-10, 09:39 #23
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Vill lägga en liten kommentar till Omids 2 cent;

Straff bör ju vara relativt till det/de brott som begåtts, intention, skadans omfattning etc etc, och om det nu är ett 9 års fullängds fängelsestraff denna ruskprick fått, så är alltså detta straff i paritet med om du eller jag skulle tagit varsin Hummel och kört hela Drottninggatan i Stockholm, mejat ner varenda person i vår väg, fortsatt mot gamla stan, stannat utanför riksdagshuset, dragit fram någon typ av skjutvapen, pepprat säkerhetsvakten vid dörren, pinnat upp på läktaren och skjutit på allt nedanför.
Och med tanke på att Spam aldrig ger någon fysisk skada - anser jag att det bör ligga på en annan planhalva.
Spam är ett gissel, och det är bra att syndare sätts dit. Men jag skulle vilja satsa mina 2 cent på att detta är glömt och förlåtet om 3 år, när det mycket värre hotet: IP-telefoni slagit igenom med full kraft med sina syntetiska röstmeddelanden sk pushtalks som gör det möjligt att ex ringa 5 miljoner telefonabbonenter i södra england SAMTIDIGT för att spela upp ett meddelande om att Harrods denna lördag erbjuder 5% rabatt på allt. Och detta till en kostnad av "nära ingenting".

Och som jag skrev tidigare - som företagare i Sverige idag har du inget juridiskt skydd mot spam - dvs det finns inget som heter spam för företag. Spam är ett fenomen som i Sverige bara drabbar privatpersoner. Däremot gäller opt-in - vilket alltså tillåter vem som helst att skicka "ett första emailerbjudande" till företag om det ges en chans att betacka sig flera erbjudanden.

Känner att jag närmar mig en dollar, så jag ger mig nu..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat