Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-09, 21:22 #1
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 76
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 76
Så här är det, jag har några tusen nyheter/artiklar/guider jag vill strukturera lite bättre. Helt olika ämnen, reseguider, recensioner, nöjesnyheter med mera. Letar efter något sätt att få lite bättre struktur bland dem. Som det är nu ligger de som rena textfiler vilket gör det onödigt krångligt. Alltså egentligen ett färdigt och snyggt gränssnitt till någon databas tror jag.

Jag letar inte efter någon publiceringsverktyg eller så utan detta skall vara till inhouse-verksamheten. I huvudsak lagring av materialet.

Gör inget om det är ett kommersiellt program så länge det går på max några 1000. Alltså inga redaktionella proffs-program. Något enkelt där man kan skriva in (klipp-och-klistra) artiklar och sedan söka efter dem med olika kriterier som urval. Gärna möjligheten att samtidigt lagra relaterade bilder och så. Extra plus är det om det finns någon webbgränssnitt så skribenter kan söka efter och redigera artiklar på nätet men det räknar jag inte med att hitta i denna prisklass.

Nostra, hur hanterar till exempel ni alla artiklar, om det nu inte är någon ni vill hålla hemligt?...eller någon annan som har med ett par tusen texter att göra.
noseel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat