Ämne: Studentsidor
Visa ett inlägg
Oläst 2003-04-07, 19:13 #6
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Håller med Viktor än en gång, sanning med viss modifikation, fattiga men spenderar ändå pengar på "onödiga" saker som hemelektronik (datordelar, hemmabio etc) & prylar som mobiltelefoner m.m. Så visst, fattiga är kanske inte rätt ord att använda trots allt, man kanske ska säga "prismedvetna" istället för "fattiga", för vem vill inte ha en extra hundring över i månaden att festa för i slutändan om man får ut 2200/mån (eller vad det nu är), och om man kan få det genom att byta teleabb på 5 minuter via nätet så... slutsats: hemelektronik, telefoni, el, hyra, mobiltelefoni, snabbmat samt sprit är förmodligen det studenter lägger sina pengar på. Utifrån det kan man lätt hitta lämpliga bolag att diskutera samarbeten med, för att nämna några: Datorbutiken, Optimal Telecom, Hyresgästföreningen, Campuz Mobile, Lokala (snabbmats)restauranger, spritreklam (är väl lagligt numera pga nån lucka i nån lag?) osv... resten får ni själva räkna ut

Sen kan jag väl inte heller förneka att vår huvudsakliga målgrupp ligger mellan 12-16 år, så "snorungar" är förmodligen rätt ord att använda, även om jag föredrar att använda ordet "ungdomar" när jag säljer våra tjänster Att där finns grova pengar att hämta om man satsar på rätt kunder kan jag inte heller förneka...

Mvh, Tobias