Citat:
Originally posted by Thomas@Apr 6 2005, 22:18
Det finns/fanns annonsörer på TD som vårdar sitt varumärke, jag har flera ggr blivit kontaktad av företag som valt att inte lista sina program i TD's översikt av program. I ett exempel fick jag ett mail från ett företag som erbjöd en av mina siter att vara med i deras program, TD skötte tekniken och utbetalningarna och om man ville vara med mailade man företaget som gissningsvis i sin tur mailade TD som då aktiverade programmet. I dessa var det helt andra ersättningar än dom man ser på TD idag.
|
Det förklarar lite man sett.
Dels för att man ibland surfat och sett just annonser från TD, men när man loggat in så ser man inte det.
Jag ser både för och nackdelar med det.
Där både för och nackdelarna ligger hos det du skrev och hos företaget som valt att dölja sina annonser.
Om jag tycker att min site passar i den målgrupp som företaget representerar, ser jag inte annonsen hos TD så skiter man ju i det.
Där förlorar företaget möjliga intäkter, sedan kan jag som siteägare ta kontakt med företaget, men hur många gånger gör man det efter att man fått ett nej ett XX antal gånger. (Nu tolkar jag att svar uteblivit som ett nej.)
Sedan precis som du skrev så kanske man inte vill synas i listan, är det inte lättare att man har striktare granskning utav siten med jämna mellanrum om man är så mån om sitt varumärke?
Det är upp till företaget och TD att skydda och vårda sitt/kundens varumärke.
Det är inte direkt svårt att fylla i en applikation hos TD och välja en massa kunder till en enkelt site och sedan när man blivit kund byta ut innehållet mot något helt annat.
Tex ett extrem fall.
Rädda barnen annonser på en porr sida.