Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-08, 01:18 #19
Meyer Meyer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Meyer Meyer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Hej, jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

1: Hemmabyggda maskiner. Jag har några sådana som har fungerat helt otroligt bra i flera år nu. Har några som kört dygnet runt i 5 år ungefär. Jag har desto fler hemmabyggda som bråkat och varit allmänt ostabila.
2: IBM. Stabila, dock dåliga raidkontrollers. Ingen kompatibilitet mellan modeller.
3: Supermicro. Här fungerar vissa exemplar väldigt bra, andra sämre. Av dom jag haft (ungefär 10 st) har 2-3 strulat å resten fungerat helt okej. Dåliga raidkontrollers här med.
4: HP. Helt fantastiska maskiner. Har haft strul med 1 maskin som brände bakplanet. Den kom HP och bytte. Har även haft strul med en batch av DL360 av första generationen. Det släpptes en batch på ifall jag minns rätt 5000 sådana med dåliga nätaggregat. Oturligt nog fick jag 10 st av dom. Efter nätaggretatsbyte (som HP stod för gratis) så har dom fungerat klockrent. Raidkontrollerserna är helt fantastiska. Har du tex en DL360 G2 och känner att den är för långsam så kan du ta ut diskarna ur den och stoppa i en DL380G4 och allting fungerar. Kompatibilitet som sagt. HP har jag några hundra exemplar av och jag är väldigt nöjd.

Slutsats. Min rekommendation är HP.
Meyer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat