Nykomling
|
|
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
|
|
Nykomling
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
|
Hej Haghjoo, Blue-Eye, mfl,
Eftersom ni pratar om TradeDoublers prissättning tänkte jag passa på att klargöra hur vi resonerar kring den. TradeDoubler har en enhetlig prismodell i grundutförandet, våra så kallade listpriser. Eftersom vi arbetar mycket med kundanpassade lösningar anpassas också priset från annonsör till annonsör. Beroende på vilken strategi, budget och upplägg annonsören har kan de förhandla om och få ett bättre pris. Vi gör helt enkelt en bedömning av hur framgångsrikt programmet kommer att bli baserat på vår tidigare erfarenhet av liknande annonsörer. Annonsörerna får med större order ett bättre enhetspris precis som i de flesta branscher. TradeDoublers säljare gör en bedömning utifrån följande kriterier: Affiliate provision, grafiska element, branschen, konkurrenssituationen på affiliatemarknaden samt hur köp processen går till på annonsörens hemsida. Annonsören behöver även ha rätt resurser internt att ta hand om sitt affiliate program i form av en dedikerad person som analyserar affiliate programmet, optimerar det, segmenterar-, kontaktar- och uppmuntrar affiliates samt anpassar sitt erbjudande kontinuerligt. I korthet om vi tror att affiliate programmet kommer bli ett win (affiliate) – win (annonsören) –win (TradeDoubler) har annonsören stora möjligheter att få ett mycket bra pris.
Mvh
Carl Johan Grandinson
VD TradeDoubler Sverige
|