Så länge det inte råder brist på exponeringsmöjligheter så styr ju annonsörerna.
Citat:
Medan man i tv och dagspress kan lägga hundra tusentals kronor bara för att sin logotyp exponeras
|
Det ändras nog inte förän det finns lika många tvkanaler och tidningar som seriösa internetsidor.
Man kan säga att det finns ett överflöd av exponeringsmöjligheter, detta iom att majoriteten av TD's annonsörer mer eller mindre godkänner vad för skit som helst som partner, lite "trafik som trafik". Vill du ha bättre ersättning så tror jag du måste fokusera på att knyta upp annonsörer som vill vårda sitt varumärke och vill ha 100 koll på i vilka sammanhang det exponeras.
Det finns/fanns annonsörer på TD som vårdar sitt varumärke, jag har flera ggr blivit kontaktad av företag som valt att inte lista sina program i TD's översikt av program. I ett exempel fick jag ett mail från ett företag som erbjöd en av mina siter att vara med i deras program, TD skötte tekniken och utbetalningarna och om man ville vara med mailade man företaget som gissningsvis i sin tur mailade TD som då aktiverade programmet. I dessa var det helt andra ersättningar än dom man ser på TD idag.
Thomas