Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-05, 09:28 #13
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by Saint@Apr 3 2005, 05:34
sörj inte, det går enkelt att lura adblock-program som tex firefox använder sig av (så länge man inte blockar alla bilder från en hemsida). Det gör du ju genom att ge bannerbilder ett nytt namn tex en gång per dag (www.exempel.se/asdf.gif -- fdsa.gif osv) via ett finurligt script.
Beror på hur du namnger resten av bilderna. Skulle de vanliga bilderna heta något helt annat och reklamen fyrabokstäver.gif så är det ju lätt via regex (som adblock stödjer) blocka endast reklamen.

Själv använder jag Adblock för att slippa all reklam. Däremot har jag valt att inte blocka Adsense eftersom jag inte tycker Adsense-reklam stör mig.

På samma sätt som de stora annonsföretagen blir smartare så kommer Adblock med all sannolikhet att även den bli bättre. Snackas om att det ska använda sig av bayesian filter och på så sätt lära sig vad som är reklam och vad som inte är reklam. Finns även extensions till Firefox som blockar bilder med anledning av deras storlek och jag tror även det kommer komma till Adblock.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat