Ämne: Snyggast.se
Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-08, 19:41 #23
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 8 2003, 16:23
fördelen med något sådant är väl att man då kan visa hur programmet fungerar och helt "på eget bevåg" kopplar upp sig utan att det är en aktiv handling hos användaren. det borde göra att någon betalning för att en person användt deras tjänst för att t.ex. titta på deras bilder eller dyligt inte borde vara skälig.

hur gick du vidare med det fallet? klarade du dig ifrån att betala?
I "avtalet" som företaget ifråga hävdar att jag godkänt så förklaras "hur tjänsten fungerar", det vill säga att modemet kommer att koppla upp vissa tider och så vidare. Så det rent juridiska problemet här är detsamma som i exemplen som nämnts tidigare. Alltså: Företaget hävdar att man godkänt ett avtal genom att klicka sig vidare och man har ingen möjlighet att själv bevisa att alltihop skett automatiskt.

Hela denna verksamhet bygger förstås på att folk är så rädda för att få betalningsanmärkning eller hamna i domstol, att de hellre betalar än går vidare med ärendet. Jag är inget undantag från detta, utan betalade inom angiven tid (om än motvilligt och under protest). Som egenföretagare har jag inte råd att ens riskera att få betalningsanmärkningar.
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat