Ämne: Snyggast.se
Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-08, 17:44 #21
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbryggan
Anser att det är för jä...gt att man skall behöva vidta vissa åtgärder för att dessa skojare skall få hålla på som dom gör.

Vad gör myndigheterna för att stoppa detta? Inte något anser jag, det skylls på att dom är svåra att få tag på etc. Det borde ju inte vara svårare än att få ett beslut på att det är olagligt och sedan "släcka" alla berörda domäner. Då är vi av med skiten!

// Mats
problematiken ligger väl just i att få beslut på att det är olagligt. finns ju inga tydliga riktlinjer eller prejudicerande fall att gå efter.

de inblandade i det där är väldigt skickliga att ligga och väga på gränsen mellan vad som är uttryckligen olagligt och vad som är lagligt.

tack vare deras stora intäkter finns ju också väldigt stora möjligheter att skaffa de resurser som krävs för att driva det vidare...
Problemet ligger väl också i att det är lagligt att ta betalt på det sättet, så länge man informerar om det. Och företagen hävdar ju att de informerar om det. Så det mycket en fråga om bevisning skulle jag tro...

Kunde man visa att man verkligen inte godkänt "avtalet", så tror jag att man med redan befintlig lagstiftning skulle komma ganska långt. Eller?

Jag drabbades tidigare av en i mitt tycke ännu värre variant. Dialern som installerades kopplade inte upp till tjänsten direkt, utan gjorde det vid vissa tidpunkter på dygnet. Min pågående uppkoppling kopplades alltså inte ner, vilket gjorde det svårare att upptäcka att något hänt. Och eftersom man inte sitter vid datorn hela tiden och inte vet att något installerats, så kan kan man efter en månad få faktruror på tiotusentals kronor. :angry:
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat