Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Samma företag ringde min sambo för ca 6 mån sen, erbjöd att bygga gratis hemsida och sådant. Sa att det inte skulle kosta nånting och hon var jättetänd på idéen men jag övertalade henne om att få prata med killen själv.
Han sa till mig att det var helt gratis och det enda var att dom var oroliga över serverhostingen för sidan eftersom den skulle visas för deras kunder och kunde därmed inte ligga var som helst utan endast hos deras leverantör - som dom då hade ett avtal med om ersättning om sidan var nere.. så jag skojjade lite med honom och förklarade vad jag jobbade med och sa att om dom gjorde sidan gratis åt henne så kunde jag hosta den gratis åt henne och erbjuda dom er skälig ersättning själv vid neretid, men det gick han ju inte med på :-)
Dessutom kunde han inte ge mig några referenser på siter som dom byggt - mer än att dom byggt många tusentals. I mina ögon är det bättre med en aktör som byggt få men bra sidor än en som massproducerar på det viset... men det märks ju att dom inte har riktigt koll på vad dom gör.
Men tror definitivt att många gått bet på den tjänsten, dom lär tjäna storkovan på att göra som dom gör..
|