Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-03, 12:10 #4
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
För den som köper en bannerplats måste priset övervägas i förhållande till hur många beställningar den kommer att generera.

När jag tittade på din hemsida i detta fall, så gäller nuvarande produkter (Dreambox) en produkt som förmodligen har betalt bannerplatsen med 1-2 köp.

Kontrollera hur många klick en banner genererar. Gissa att 1% av dessa klick genererar ett köp. Nu kan du ha en gissning på hur mycket en banner på din sida är värd för ett företag. Ta 10% procent av det värdet och du har ett pris som absolut inte är oskäligt.

Observera att detta inte är någon vetenskap utan bara ett sätt att kalkylera värdet av en banner och antalet sätt att kalkylera är nog lika många som det finns företag.

Att 1% skulle göra ett köp antar jag från att den som besöker din sida är intresserad av just den produkt bannern annonserar. Skulle det vara en annons för t.ex. mopeder så kanske ett köp görs vid 0,1 promille av antalet klick, dvs. 1 besökare av hundra klickar på bannern och 1 person av dessa klickare gör ett köp.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat