Ämne: Frames
Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-02, 03:29 #3
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Hej Mp3Express!

Jag vet att jag har lite annorlunda inställning till frames än en del här i forumet, och vår gamla företagssida byggde helt på frames, och det var aldrig några problem med indexering i sökmotorerna. Dock ändrades layouten på starweb.se till utan frames för att det råkar vara mer "inne" för tillfälligt, men en webbutik fungerar och ser - enligt min mening - utmärkt ut i frames, och innebär bl.a mindre laddtid då man endast laddar en ram åt gången.

Till saken:
Om du går till länken http://www.google.se/search?q=site:www.mp3...0&sa=N&filter=0
så ser du att de flesta av dina sidor har blivit indexerade.

Vidare så om du ser i HTML-koden till själva ramverket så står det såhär:
<noframes>
<body>
<h1>Mp3spelare som Monolith mx-7050, Meizu och iriver mp3-spelare billigt.</h1>

MP3express.se, mp3spelare, mp3forum, monolith, jens of sweden, iaudio, muzio, mp3-spelare, iriver, ipod, northernstar, Asono, opus, karoke
</body>
</noframes>

Vilket innebär att dessa meningar/ord kommer bli indexerat av sökmotorerna, och associerat till ditt domännamn mp3express.se

-> Vilken/vilka sidor är det du har problem att få indexerade?
Vi är mer än villiga att se till så att vår e-handelslösning är så sökmotorvänlig som möjligt, och att den indexeras på ett bra och korrekt sätt.

Hör gärna av dig för vidare information/frågor direkt via e-mail, du når mig direkt på johan [a] starweb.se
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat