Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-30, 16:39 #7
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jaha.. så när du "kopierar" något så "stjäl" du inte pengarna du annars hade betalt till upphovsrättsmannen?

Det där argumentet är så patetiskt dåligt och barnsligt att det nästan är skrämmande att svt låter nån slags kommunisthippie stå där och ljuga inför hela svenska folket.
Henrik Ponten må vara ett rövhål av den större klassen, men piratbyrån är dom riktigt fåniga puckona.

Om någon laddar hem en programvara eller film och utnyttjar den på ett sätt som HADE inbringat pengar till upphovsmannen om personen i fråga hade köpt den i det fall att det inte gått att ladda hem så är det klart att det är STÖLD. Please, sluta fåna er.

Det är inte i piratkopieringsfrågan saken ligger, det är prissättningen av program och media, det finns massa användare av tex photoshop (tex jag, som nu måste använda gimp eller motsvarande) som inte har råd att betala deras fåniga licenser. Och jag tittar hellre på hundar som parar sig nedanför på gatan än går på bio för 90pix med popkornkastande utvecklingsstörda tolvåringar bakom mig.

Om nu mediaföretagen vill stoltsera med att sätta dit ungdomar, studenter och medellösa så låt dem göra det. Ingen kommer köpa deras produkter, marknande kommer att anpassa sig.
grazzy är inte uppkopplad