Hej Sedo och tack för dina tips!
Citat:
Det är fullt OK att fråga människor direkt via whois-infon om siten är till salu.
Det krångliga är bara när whois visar fel mail.
I det fallet får du vara lite kreativ och söka på google och kolla in dejanews.com.
Skriv in delar av mailen där och se om du hittar något.
|
Tyvärr kunde jag inte hitta mer än en mailadress på sajten.
Det är en .nu domän och hur mycket jag än letade info om den fick jag bara .NU Domain Ltd som kontaktperson.
Jag lämnade mina kontaktuppgifter iallafall så antingen ringer han(dom) eller mailar tillbaka om mitt mail hamnat rätt.
Citat:
När du kommer så långt att du har fått ägaren att vilja sälja den så låt denne komma med ett pris först, det är ju möjligt att han/hon inte är medveten om vad du kan tänka dig att betala. Men räkna med att ta upp plånboken om du verkligen vill ha den, säljaren har ju bollen på sin sida och du som tilltänkt kund får dansa lite efter honom.
|
Citat:
Har du väl fått kontakt med säljaren gäller det att känna sig för.
Fösök få honom att ange ett pris först.
Vem vet, kanske han nöjer sig med hälften av vad du är beredd att betala?
Acceptera inte första prisangivelsen direkt,
om den inte ligger långt under vad du hade tänkt att betala för den.
|
Största problemet är att om ägaren inte har så stor koll så får jag förmodligen ett överpris.
Sajten i sig är inte värd något efterssom den inte innehåller så mycket, och ungefär hälften av innehållet leder till brutna länkar och ouppdaterad information. Det är snarare konceptet och domänen jag är ute efter. Fast å andra sidan är väl värdet på en sajt så mycket det säljs för antar jag.
/Christos