Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-28, 22:52 #2
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Nu skulle jag vilja fråga, är det någon som har någon erfarenhet av detta, att ge sig på ett köp på en sida som egentligen inte är till salu? Har ni några bra tips på hur jag kan göra en bra aproach?
Jag gjorde ganska nyligen ett liknande köp, fick för mig att jag måste ha domänen xx.se

Lite research via NIC-se, organisationsnummer diverse kollegor så fick jag tag på killen som ägde den. Ringde honom och frågade kort och gott om den var till salu.

Lite svalt mottagande från början men jag tror att eftersom jag inte var "allt för het" mot honom utan tog det lite easy så kom han med ett pris som han ville ha. Han trodde nog att jag skulle tycka att det var för högt.

Jag svalde betet direkt

När du kommer så långt att du har fått ägaren att vilja sälja den så låt denne komma med ett pris först, det är ju möjligt att han/hon inte är medveten om vad du kan tänka dig att betala. Men räkna med att ta upp plånboken om du verkligen vill ha den, säljaren har ju bollen på sin sida och du som tilltänkt kund får dansa lite efter honom.

Lycka till!

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat