Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-28, 18:48 #2
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Hej, Sonde. Välkommen till WN.
Om du värvar en ny affiliate till TradeDoubler får du 20 kr. Om man kan få mer i det fall att man värvar många vet jag inte, det är ingen lätt sak att värva nya affiliates - åtminstone inte som registreras i TD's statistik. Så räkna inte med mer än 20 kr/st och särskilt många kan du tyvärr inte räkna med.
2000 besökare/dygn är inte så särskilt högt, men man får (så vitt jag vet) inte extra betalt bara för att man visar en hög besökssstatisik. Högre ersättning får man i vissa annonsprogram efter det att man har visat att man ligger bakom riktigt många avslut/månad. Räkna inte med så många avslut på ditt besökarantal. Det är väl just sportrelaterade produkter som du skulle kunna få en del avslut på, men det finns inte så väldigt mycket att välja på då inom TD (trots en uppsjö av program totalt). Man kan alltid utgå ifrån att det är annonser som stämmer överens med sidan redaktionella innehåll som går bäst (det är ju bl.a. därför som AdSense går så bra som det gör). Men jag vill säga att du inte ska ha för stor tro på stora inkomster från en särskild sponsorsida med bara TD-banners, du kommer nog att bli besviken. Det finns nog bättre sätt att få annonsintäkter.
/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat