Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-06, 19:30 #6
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by dm.se@Nov 6 2003, 11:02
Är det bara jag som tycker att det blir mer och mer skitsnack på WN och inga seriösa diskussioner längre? Ser bara frågor som vi besvarat tidigare, personliga påhopp och irrelevanta inlägg nuförtiden.

Lösning: skapa en betaltjänst där seriösa medlemmar pröjsar för ett medlemskap och slippar allt tjaffs & kan/vågar diskutera seriösa ideer?

... eller vad säger ni som håller med mig (eller är det bara jag som tycker såhär?) ?
Jag har inte varit här länge alls, men redan på den korta tiden tycker jag mig ha märkt det du beskriver.
Än så länge tycker jag att det håller, men fortsätter utvecklingen för mycket åt det hållet måste något göras.

Jag tror att det är viktigt att tänka på att ett forum till stor del lever på att det förs lite off-topic-diskussioner; det är det som skapar samhörighet, engagemang och vilja att fortsätta. Folk börjar känna varandra lite, veta var de har varandra -- det utvecklas en form av gemenskap som är avgörande för forumets framtid.

Jag tror inte på betalt medlemskap i dagsläget -- kanske i framtiden. Däremot tror jag som foks är inne på, att man måste vara hård med regeln om att man ska vara professionell webmaster för att vara medlem. Man måste helt enkelt tjäna pengar på det jobb man gör (och i vissa fall kan det vara godkänt med ideella sajter, kanske kan man då kräva att det "skulle gå att tjäna pengar på sajten, om man ville det" eller något annan fin formulering).

Tror också att det är viktigt att inlägg som blir för mycket Off-topic placeras i off-topic-forumet där det hör hemma. Här är dock avvägningen svår med tanke på vad jag skrev tidigare -- man måste helt enkelt tillåta viss off-topic-nivå, men utan att tillåta vad som helst.
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat